Меню сайту

Форма входу

Архів записів

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 124

Друзі сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Пошук

Вітаю Вас, Гість · RSS 30.05.2023, 03:59

Головна » 2014 » Червень » 3 » В передчутті нових звершень
14:39
В передчутті нових звершень

У передчутті нових вершин

Наче яскравий веселковий спалах промайнули літні канікули і шкільний дзвінок знову покликав учнів до школи. Початок нового навчального року завжди означає відкриття цікавої і часто нелегкої дороги – дороги до знань, до нових звершень, яка веде учнів по шкільних предметах у глибини науки, вчить вчитися, долати перешкоди, виховувати свій характер і волю. І хоча канікули для більшості школярів це час веселого відпочинку, найдопитливіші і влітку поєднували відпочинок з навчанням. Серед найактивніших слухачі Заліщицької шкільної філії Тернопільського обласного комунального територіального відділення МАН України. Переможець ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу захисту Малої академії наук України у секції фізики (ІІ місце) учень 11 А класу Іван Петренко з 11 по 16 червня навчався у науковій школі з фізики на базі Європейської організації ядерних досліджень (ЦЕРН, Швейцарія). Під час перебування у науковій школі Іван отримав ґрунтовну інформацію про перспективи досліджень у фізиці високих енергій, відвідав наукові лабораторії ЦЕРНу, заняття з провідними науковцями центру та викладачами Женевського університету. «Більшість лекцій читалися англійською мовою, лише зрідка російською, – зазначає Іван. – Основна наукова частина нашої програми відбувалася на другий та третій день. В цей час ми їздили на CERN (Європейський Центр з Ядерних Досліджень). Там в нас були оглядова екскурсія, відвідини детекторів LHC (Великого Адронного Колайдера), лекції про CERN, деякі його дослідження, темну матерію та енергію а також принцип роботи адронних колайдерів. Було цікаво отримати інформацію від дослідників бозону Хіггса – частинки, що у, так званій, стандартній моделі пояснює, чому елементарні частинки мають масу. Дана частинка була передбачена у теорії вченим Хіггсом ще 50 років тому і нарешті після 50 років шукань, її знайшли в результаті високоенергетичного зіткнення протонних пучків. Окрім того, на коллайдері досліджують релятивістські ефекти і використовують Загальну теорію відносності А. Ейнштейна, оскільки при зіткненнях протонів утворюються так звані мюони – частинки великої маси, що майже відразу розпадаються, однак завдяки ефекту релятивістського вповільнення часу відносно спостерігача вони живуть значно довше. Це відбувається через те, що вони мають величезну швидкість, а отже, за ЗТВ, час для них тече повільніше. Також ми проводили лабораторну роботу з визначення того, чи прилітають до нас із космосу якісь частинки (міони). Варто ще зазначити, що оскільки ВАК нині в неробочому стані (проводиться оновлення деяких його частин для можливості підвищення вольтажу), то нам дозволили спуститися прямо до одного з детекторів, який знаходиться на території Франції – CMS. Побували ми і на інших проектах, таких, як ATLAS. Взагалі наукова частина була досить цікавою, пізнавальною та захоплюючою. Найбільше мене вразив LНC прискорювач, а також те, що ми мали змогу побачити роботу систем наочно на детекторах CMS та ATLAS. На цих детекторах збираються гігабайти статистичних даних про реєстрацію частинок, що потрапляють на чутливі елементи детекторів, потім фільтруються та сортуються на комп’ютерах, і тільки після цього потрапляють до вчених. Як виявилося, чутливі елементи даних детекторів влаштовані дуже просто – це як величезні матриці для цифрових фотоапаратів, що складаються з мільйонів пік селів. Досить цікавою була і екскурсійна програма нашої поїздки. Ми побували на цікавих екскурсіях, наприклад до Музею науки, де представлений розвиток фізичної думки від давніх геоцентричних про Всесвіт до сучасних складних теорій , відвідали багато інших музеїв, ботанічний сад і т. п. Одним з пунктів нашої програми був візит до Палацу Націй (ООН). Він нам особливо запам’ятався, адже це Європейська штаб-квартира Організації Об’єднаних Націй (основна знаходиться в Нью-Йорку). Нам також провели екскурсію з російськомовним гідом визначними пам’ятками Женеви, яка нам згодом дуже стала в нагоді при проходженні квесту “Полювання на скарби Женеви”. Цей квест був складений одним із співробітників CERN-у і був однією з тих пригод, яка найбільше запам’яталася нашій групі. Квест мав структуру запитання-відповідь щодо визначних культурних пам’яток Женеви і багато в чому дублював нашу екскурсію. Наша група розділилася на 2 команди, кожна з яких незалежно одна від одної відповідала на дані запитання, насолоджуючись водночас красою цього міста. Наступного дня проводився підрахунок голосів і вручалися призи переможцям. Найцікавішим було те, що обидві групи набрали однакову кількість балів і всі ми отримали призи за дану пригоду.» У липні до Теребовлянської гімназії-спецшколи-інтернату з’їхалися кращі слухачі Тернопільського обласного комунального територіального відділення Малої академії наук України, щоб взяти участь у обласній літній школі. Про цікаві лекційні та практичні заняття, ознайомлення з методами й методикою проведення різноманітних досліджень, майстер-класи, творчі лабораторії та навчально-тематичні екскурсії (с. Струсів, с. Заздрість, м. Бучач, м. Кременець, с. Зарваниця), зустрічі з письменниками та науковцями захоплююче розповідають своїм друзям учасники літньої школи учениці 10 Б класу Соломія Смеречанська, Наталя Безушко та Оксана Ковальська. « Викладачі тернопільських університетів не лише читали нам змістовні лекції, але й проводили для нас цікаві екскурсії – розповідає Соломія Смеречанська. - Одна з перших екскурсій, яка в нас була – це виїзд на природоохоронну територію (Голицький заказник) , нам було цікаво досліджувати фауну цього куточка. Ми дізнавалися більше про ботаніку, адже нам розповідали про різні природоохоронні трави, які не всюди можна побачити. З цієї екскурсії ми зрозуміли, що надалі буде ще цікавіше. Під час поїздки у Бережани найбільше мене здивував парк під назвою «Рай». Відвідавши його, ти зможеш відчути себе панною, яка гуляла цими мальовничими дорогами навколо озера більше ста років тому. Дуже цікаво було у музеях Степана Будного, Йосипа Сліпого, у яких екскурсоводи досить детально відтворили картини життя цих історичних осіб. Місто Теребовля , в якому і проходила літня школа, славиться своїми пам’ятками архітектури. Серед них Костел Петра й Павла, Комплекс Монастиря Кармелітів, Теребовлянський замок. Більшість з цих пам’яток ми відвідали. Але більш за все мені сподобався Костел Петра й Павла, своїми колонами він нагадував давню римську архітектуру. Наступними днями ми продовжували наші екскурсії, відвідали Кременець і його перлину- міський замок. І справді замок дивовижний у ньому відчувається «дух старовини» тих часів. І тому про перебування у літній школі в мене залишилися тільки позитивні враження. Адже я провела час із користю і відпочинком!» Минулого навчального року спеціалізована школа І – ІІІ ст.. з поглибленим вивченням інформаційних технологій і технологічних дисциплін ім.О. Маковея відновила співпрацю з Корпусом Миру США і з грудня у школі працює волонтер містер Марч Бенкс. Він став ініціатором участі наших учнів у літньому англомовному таборі Camp KLLAS у Теребовлі. Табір KLLAS організований групою американських волонтерів Корпусу миру в Тернопільській області для учнів 7 – 9 класів. Мета табору - виховання в української молоді здорового способу життя, а також вдосконалення навиків розмовної англійської мови. Учениці 7-А класу Галя Смотилевич і Таня Кутасевич із захопленням розповідають про англомовний літній табір. «Життя у таборі проходило весело та цікаво - ділиться враженнями Галя – Спілкування відбувалося англійською мовою. У перший день усі учасники були розділені на команди по 8 чоловік у кожній, які вчилися працювати разом у невеликих групах для виконання поставлених завдань, набираючи бали, отримуючи призи, і до кінця тижня стали наче маленькі сім'ї у єдиному великому родинному колі табору. Кожного дня учасники табору проводили годину чистоти та порядку, під час якої прибирали територію та свої кімнати. Ми познайомились з американськими видами спорту, брали участь у різних командних змаганнях, влаштовували талант-шоу, демонстрували свої здібності, здійснили похід до місцевого монастиря. Вечорами волонтери влаштовували для нас дискотеки просто неба, а ми вчилися співати американські пісні, слухали традиційну американську музику та знайомили своїх закордонних друзів з українською культурою». Участь у літніх школах стала завершальним акордом науково -дослідницької діяльності учнів школи за минулий навчальний рік, яка була досить успішною: учні нашої школи захистили 23 дослідницькі роботи у шкільному конкурсі – захисті ШНТ «Інтелектуал», 22 науково – дослідницькі роботи у І етапі конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт МАН, здобули 6 перемог у ІІ (обласному) етапі конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт МАН (Софія Винницька, Петренко Іван, Жук Наталя, Гладченко Віталій, Золота Ірина стали переможцями у секціях: мистецтвознавства, технологічних процесів та перспективних технологій, теоретичної та прикладної фізики , географії, історії релігії), Софія Винницька перемогла у фінальному ІІІ етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт МАН України у секції технологічних процесів та перспективних технологій. За підсумками ІІ етапу Всеукраїнських предметних олімпіад з базових дисциплін: – 41 учень став переможцем , двоє учнів школи перемогли у ІІІ етапі Всеукраїнських предметних олімпіад: Рудка Олександр з математики і Бега Андрій з програмування. Високі результати наші учні традиційно показали у конкурсах: Міжнародному мовно-літературному конкурсі імені Тараса Шевченка – 8 перемог у районному етапі, Міжнародному конкурсі з української мови імені П.Яцика – 14 переможців ІІ етапу, Міжнародному конкурсі знавців інформатики «Бобер 2012» - 22 відмінних і 22 добрих сертифікати, Міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру – 2013» - 132 учасники отримали відмінні сертифікати, 20 добрі. У Всеукраїнських конкурсах: з біології «Колосок-2012» вибороли 119 золотих та 62 срібних «колосків» , з історії «Лелека -2013» здобули 4 золотих дипломи, 13 срібних, 24 бронзових. Віримо: усі ці здобутки стануть добрим стартом для нових досліджень, адже кожен фініш- це, по суті, новий старт. Нехай цей навчальний рік відкриє юним дослідникам нові горизонти пізнання себе і світу, вчителів надихне успіхами вихованців, а батьків – гордістю за своїх дітей.

Ірина Галько заступник директора з навчально – методичної роботи спеціалізованої школиз поглибленим вивченням інформаційних технологій та технологічних дисциплін І – ІІІ ст.ім.О.Маковея

Прикріплення: Картинка 1 · Картинка 2
Переглядів: 1087 | Додав: iryna | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Copyright MyCorp © 2023
Створити безкоштовний сайт на uCoz