28 лютого на базі нашої школи відбулося засідання методичного об’єднання класних керівників школи Маковея та класних керівників Добрівлянської і Зеленогайської філій. Наше засідання працювало над темою «Співпраця школи і сім’ї задля спільної мети». Перед присутніми з доповіддю на тему : «Співпраця сім’ї та школи» виступила заступник директора з виховної роботи Скоревич О.Л., яка наголосила на методичних рекомендаціях для роботи з учнями та рекомендації щодо батьківського всеобучу. О.Т.Петринка виступила з інформацією про «Роль сім’ї у формуванні особистості дитини». Її доповнили класний керівник 5-А класу Котик Л.К., яка зупинилась на питанні засвоєння дитиною моральних норм через сім’ю. Лецко О.В. привела приклад проблемної співпраці сім’ї та школи та запропонувала розробити алгоритм подолання даної проблеми. До обговорень даної теми долучались і Любов Ярославівна Дмитришин та Наталія Іванівна Николайчук, класні керівники з філій. Зійшлися на думці, що дуже багато вже вимагається від класних керівників, а на роль сім’ї у вихованні особистості дитини уваги з боку держави менше. «Головний сенс і мета сімейного життя - виховання дітей. Головна школа виховання дітей - це взаємини чоловіка і дружини, батька і матері» писав у своїх працях Василь Сухомлинський. Як же виправляти ситуацію? Вирішили почати з батьківського всеобучу та розширювати коло питань, які виносяться на батьківські збори в класах та загальношкільні батьківські збори.
Отже, класний керівник має знати, з якої сім'ї прийшла в школу кожна дитина, яка структура цієї сім'ї, у якому стані перебуває сучасна українська родина і які тенденції зумовлюють її розвиток. Це зробить взаємодію педагога та батьків учнів більш конкретною, осмисленою, результативною. Тому ми спільно для використання у роботі розробили рекомендації щодо форм роботи з батьками, а це:
- батьківські збори;

- бесіди (колективні, групові, індивідуальні);
- конференції;
- диспути, дискусії;
- перегляд фільмів на педагогічні теми;
- дні відкритих дверей;
- відкриті уроки для батьків;
- клуби для батьків, консультпункти;
- семінари-практикуми;
- оформлення куточків для батьків;
- підготовка тематичних папок з конкретної проблеми для батьків;
- телефон довіри;
- проведення соціологічних досліджень;
- сімейні вечори.
Партнерські відносини між вчителями та батьками повинні бути міцними та різнобічними. Діяльність батьків та педагогів в інтересах дитини є успішною лише в тому випадку, коли вони стають союзниками. Тому для всіх класних керівників дуже важливо налагодити співпрацю з сім’ями учнів, створити атмосферу взаємопідтримки та спільності інтересів.
|